Tři královny s kytarou

V loňském roce ve Strášově u Přelouče místní charita našla zajímavé využití „starých“ „shnilých“ ornátů. Oblékli v ně tři královny s kytarou, které chodily po vsi od domu k domu…

Je třeba dodat, že vzhledem k tomu, že použité ornáty očividně pochází z doby před II. vatikánským koncilem, jsou posvěcené a tím vyňaté ze světského užívání (není nám známo, že by po koncilu liturgická roucha ještě někdo světil). V katechismu čteme: Církev užívá svěcení, by osoby a věci službě Boží zasvětila nebo jisté předměty ke zbožnému užívání posvětila. Svěcených věcí máme využívat jen k tomu účelu, ke kterému byly od Církve posvěceny.

Netřeba zdůrazňovat, jak nebezpečným a perversním úkazem je navíc oblečení kněžského ornátu ženě.

000899

000895000905

Převzato z polské verze Kroniky Novus Ordo.

10 komentářů u “Tři královny s kytarou

  1. Vrchol arogance, neúcty k Církvi. Navíc vrchol totální blbosti a pochybné až úchylné emancipace. Toto je katastrofální hereze, navíc zřejmě povolená knězem. Jen ten mohl rozhodnout o použití paramentů.

  2. Je z toho smutno.
    Dívá se někdy nějaký biskup, co vše faráři dovolí dělat s posvátnými věcmi, např. tuto s ornáty?

  3. Už proto musel být IIVat. koncil hodně špatný, když je jeho důsledkem také hromadné znesvěcování posvátných rouch a předmětu, vypustošení nádherných kostelů a jejích proměnu na banální modlitebny atd atd! Šikovné děvenky, nic proti jejích upřimnému snažení

    • Nevím, proč mne u té fotky vždycky napadne „A Marfuška je jako Nána.“ A taky nevím, do jaké míry se dá měřit ta upřímnost snahy. Spíš se dá snadno usoudit na touhu po senzaci a vyniknutí. Ostatně – když jsme pod euforickým vlivem fokolarofaráře nosili do kostela kytary, nebylo to nic jiného, než touha „ukázat světu, jak jsme dobří křesťané“. Pochybuji, že v tom je dnes něco hlubšího. To NOM rozhodně nedovoluje.

  4. Nevím čím to je ale v mé farnosti chodila Tříkrálová sbírka rovněž ve složení čistě ženském. Jinak vtipné je, že minimálně 2 ze 3 dívek na obrázku mají jeansy, ještě před nedávnem symbol antikřesťanské revoluce.

  5. Držme se hesla těchto stránek. Bavme se. Ono to je smutné. Je to pobuřující a strašné. Domyšleno do důsledku je to přímo hrůzné, a to především pro kněze a biskupy, papeže nevyjímaje. Když si z toho ovšem budeme dělat legraci, možná nebudou odpovědní rádi, že jsou vlastně katolíkům pro smích. Většinou jsou totiž přesvědčení, že jsou světoví, neotřelí ba přímo skvělí. Ukažme jim, že se hluboce mýlí.

  6. Oblast spadá pravděpodobně do Královéhradecké diecéze. V období sedisvakance (2010–2011) vydal tehdejší administrátor diecéze Mons. Kajnek v Aktech curiae (tuším někdy na podzim 2010) pokyn, že se liturgická roucha, ani ta „vyřazená“, nesmějí používat k jakýmkoliv světským účelům – konkrétně byla jmenována Tříklrálová sbírka, či mikulášská nadílka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *