Procházka po mřížce

V klasickém ritu Mše sv. je běžné, že věřící u mřížky přijímají s největší možnou úctou Nejsvětější Tělo našeho Pána Ježíše Krista. Tak tomu bylo v Církvi po stovky let.

Původní účel mřížky – dodnes respektovaný tam, kde se slouží tradiční mše svatá

Původní účel mřížky – dodnes respektovaný tam, kde se slouží tradiční mše svatá

Po II. vatikánském koncilu se vyrojily snahy mřížky z kostelů odstranit – na většině míst Bohu žel úspěšné. Někde se však mřížky přece zachovaly (často díky nevěřícím památkářům). Jejich účel se však proměnil: v Kravařích ve Slezsku při setkání mládeže v roce 2010 dva mládenci (jeden s čertími rohy) po mřížce, kde se dříve podávala Nejsvětější Svátost, šlapali při jakési scénce.

Anděl (vlevo) a čert (vpravo)? Toto by si možná nedovolil ani skutečný ďábel.

Anděl (vlevo) a čert (vpravo)? Toto by si možná nedovolil ani skutečný ďábel…

Povšimněte si ještě jedné věci – tuto fotku si jeden kněz nastavil na Facebooku na určitou dobu jako profilovou. Nemůžeme vědět, co ho k tomu vedlo, ale nejspíše takové jednání schvaluje, stejně jako biskupství, které tuto fotografii zveřejnilo i v galerii na oficiálních stránkách diecéze.

Fotografie ze setkání mládeže na stránkách biskupství

Fotografie ze setkání mládeže na stránkách biskupství

Člověku se vkrádá na mysl otázka, jestli skutečným účelem setkání mládeže není odstranit z mladých lidí poslední zbytky úcty k Bohu a domu Božímu, kde náš Pán Ježíš Kristus při mši svaté zpřítomňuje svou Oběť…

Proti takovému procházení po mřížce je tanec uklízeček, Alles gutte, Tour de France či nohy na stole (to vše v kostele) úplná maličkost.

Tanec uklízeček

Tanec uklízeček

Alles Gutte?

Alles Gutte?

Tour de Kravaře

Tour de Kravaře

Nohy na stole

Nohy na stole

Co na to otec biskup?

Co na to otec biskup?

Modleme se za mládež, aby se nenechala svést z cesty pravé víry, i za ty, kdo je svádí aby se obrátili a Pán Bůh jim odpustil.

10 komentářů u “Procházka po mřížce

  1. To co vidím je neskutečné. V Kravařích jsem vykonával po nějakou dobu varhanickou službu. Pak jsem byl „nahrazen“ velmi slabým varhaníkem, leč dosazený tam lidoveckým místostarostou, který mu ještě zřídil krásné místečko na obci. Po vítezství ODS v obci, ale i tato protekce nepomohla a jejich „krásné časy“ zkončili. To jen aby případní čtenáři pochopili jak to v této farnosti fungovalo. Předpokládám, že tam stále je „šéfem“ P. Novak a že za vše co se tam dělo a děje nese plnou zodpovědnost. Již tehdy se to tam hemžilo různými kaplany – aktivisty a kněžími ne „zcela dostudovanými“. V liturgii těchto obzvláště polských kněží, co tam „Bohosloužili“ jsem zažil dost přímo tristních, doslova školáckých chyb. Omluveno nedostatečnými zkušenostmi. A tak se zcela vážně zamýšlím nad tím, zda znesvěcení, které vidím na fotografiích je opravdu v režii těchto duchovních a nebo jen z titulu jejich přespříliš velké „benevolence“, či pouze „nevyzrálosti v kněžské službě“. Nebo snad dokonce horlivé benevolence ? Vzhledem k tomu, co jsem na počátku popsal (lidovecké čachrování s varhanickými místy, kde nemohu positivně hodnotit úlohu ani jmenovaného duchovního správce) jsem neměl a nemám valné mínění o duchovní správě této velké prajzké farnosti. Stálo by za úvahu přímo vyzvat biskupa Františka Václava k písemnému vyjádření k tak politováníhodnému znesvěcení sakrálního prostoru a obzvláště proč – aby tomu všemu „nasadili korunu“ – to ještě zveřejnili na oficiálním WEBu biskupství.

    MgA. Boris MÍČEK
    organist-composer

    • Co by s tím biskup František Václav mohl udělat? Vždyť je to jenom biskup! A biskup, jak známo, nemůže odporovat mládeži – ještě by se jí mohl dotknout a mohla by kvůli tomu přestat chodit do kostela nebo dokonce – nedej Bůh! – na spolčo!

      Cílem novopastýřů totiž už není zaplnit nebe (tam přijdou přece všichni, že ano), ale zaplnit kostel. I kdyby tam měl být pomalu třeba striptýz.

    • Pane Míčku, již ničemu se nedivím. Je třeba konečně pochopit problém a vyrovnat se s tím, že „nový ritus“ prostě není kontinuální s ritem římským, tedy ritem katolickým, byť by byl esteticky proveden jakkoliv. Je to prostě show, kde kněžstvo hraje roli moderátorů a roztleskávačů. Jediné co mají jsou jejich osobní fankluby a jde raké výkazy, kolik těchto fandů mají, jaké aktivity konají. Publikum je třeby bavit. O spásu duší nejde, už dávno ne. To je spíše rétorika. Vy sám, jakožto dobrý varhaník, byste z toho měl vyvodit závěr především pro sebe. Svými schopnostmi darovanými od Boha oslavovat Pána v ritu skutečně katolickém. Myslím, že mnozí tradiční věřící na ostravsku by takového varhaníka ocenili a rádi se učili pod odborným dohledem gregoriánský chorál ke slávě Boží, skrze pravou bohopoctu. Rád bych se s Vámi spojil, ale nevím jak.

      • Děkuji za Vaše slova pane Hibsch a omlouvám se za velmi opožděnou odpověď. Ztratil jsem totiž vloni odkaz na tuto stránku a teprve nyní skrze studenta CKO, čestného člověka a věrného „syna Církve“, stoupence Tradiční mše, pana Martina Klusáčka jsem ji znova objevil. Já působil na Církevní konzervatoři v Opavě a zažil jsem tam otřesné věci. To je na dlouhé svědectví. Schvalování potratů ředitelkou, STB manýry ve sledování studentů, kantorů ap. Stačí Vám to ? Můj tamní velmi dramatický příběh je hodně známý a svého času byl mezi studenty populární. Rád se s Vámi spojím. Můj e-mail je excel.boris.micek@gmail.com No a na konce Vám povím, že za to co jsem zde napsal, jsem se od zmíněného děkana Kravařské farnosti dozvěděl, že ho pomlouvám a vadím mu. S pozdravem MgA. Boris MÍČEK

    • Pane Míček, již ničemu se nedivím. Je třeba konečně pochopit problém a vyrovnat se s tím, že “nový ritus” prostě není kontinuální s ritem římským, tedy ritem katolickým, byť by byl esteticky proveden jakkoliv. Je to prostě show,. Kněžstvo v něm hraje roli moderátorů a roztleskávačů. Jediné co mají jsou jejich osobní fankluby. Navíc jde přeci o výkazy, kolik fandů mají a jaké aktivity konají, podle toho jsou hodnoceni biskupem. Publikum je tedy třeba bavit, a to intenzivně. O spásu duší nejde, už dávno ne. To je spíše jen taková rétorika. Vy sám, jakožto dobrý varhaník, byste z toho měl vyvodit závěr především sám pro sebe. Měl byste svými schopnostmi darovanými od Boha oslavovat Pána v ritu skutečně katolickém. Myslím, že mnozí tradiční věřící na ostravsku by takového varhaníka ocenili a rádi se učili pod odborným dohledem gregoriánský chorál ke slávě Boží, skrze pravou bohopoctu. Rád bych se s Vámi spojil, ale nevím jak.

  2. Zas mi tam chybí:
    – barevná světla
    – duhová opona
    – polykač varhanních píšťal
    – tam-tamy live
    Bez tohoto prostě mládež do kostela natrvalo nedostanete, i kdybyste se na levé ucho stavěli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *