KNO obdržela od svého příznivce následující zprávu:
„V nedávné době jsem navštívil kostel sv. Jana Křtitele v Kněždubu na jižní Moravě. Byl jsem doslova „ohromen“ jeho novými malbami, připomínající spíše výňatky z nějakých komiksů (heraldicky nesmyslné vyobrazení sv. Václava s erbem, na němž je dvouocasý lev, považuji za fakt spíše úsměvný
). V kostele již není přítomen klasický hlavní oltář se svatostánkem (ten vsazen do zdi, podobně jako v jiných moderně upravených chrámech), naopak presbytáři dominuje velký obětní stůl. Část klasických lavic s klekátky nahrazují židličky. Vskutku moderní podívaná, fotografie a jiné informace jsou na oficiálním webu farnosti – http://www.farnost-knezdub.ic.cz//index.php?page=kostel-sv-jana-krtitele.“
Pokoncilní „výzdoba“ kostela byla provedena týmž autorem, který se podepsal na kostele v Mistrovicích.
Za pozornost stojí postesknutí na oficiálních stránkách farnosti (zvýraznění redakce KNO):
„Původně měl být v tomto duchu vymalován celý kostel. Dalšími scénami měly být: příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje na Moravu, ll. vatikánský koncil a Poslední soud. Plán výmalby však narazil bohužel na nepochopení nadřízených církevních orgánů i starší části farní obce, proto zůstal dokončen pouze presbytář.“

Původní podoba presbytáře

„Výzdobu“ si se zájmem prohlíží i otec biskup.

Nechybí ani úhelník a symbol jednoho oka. Jestlipak je tam někde i kružítko?
Vrchol nevkusu a neúcty.
Mohli by ten ještěkostel pronajímat protestantům.
Přece to nebudou pronajímat sami sobě… :-)))))
ti to ale zrychtovali
To byla jedna z prvních, ne-li první, „liturgická úprava“. Když jsem tam byl (přibližně) v r. 1994-5, tak tam ještě byly dva ambony, jeden epištolní a druhý evangelní. Ještě asi neměli úplně jasno, jak bude vlastně NOM vypadat. Podle fotek ten pravý (epištolní) už zbourali. Když jsem tam tenkrát byl. působil tam P. Šedivý a vyprávěl mi, že při té podařené výmalbě byl presbytář zastřen jakousi oponou, takže lidé nemohli pozorovat postup prací. Když se nakonec ta stóra odstranila, nastalo prý mezi lidem obrovské zděšení. No, nedivím se. Jestli si dobře pamatuji, některá z těch postav má dokonce na ruce náramkové hodinky…
I když zbývá ještě hodně práce, k úplné spokojenosti je potřeba ocenit, že se místní obyvatelé dokáží o svůj kostel postarat a že jej po sto letech mají určitě ještě krásnější a zajímavější než býval.
To byl citát přímo z farních stránek, tento odstaveček byl již však smazán.
A proč má být kostel zajímavější? Bůh a posvátná liturgie Vás nezajímají? Tak proč potom chodit do kostela, né? 😀
Výmalba připomíná soudružskou éru bolševických budovatelských výtvorů. Zbývá doplnit jen heslo na hoblpong: „Kupředu, zpátky ni krok!“
https://www.youtube.com/watch?v=C7e1iRFOa_4
Ano, chtělo by to ještě „vzorky plnovousů,“ rudoarmějce a výzvu k proletářům všech zemí….
Co mne zaráží nejvíc, je ten soudruh s úhelníkem v ruce a okem na kabátě. Mám pocut, že se dotyčný malíř vždycjy někde s prominutím ožral a pak v delirickém opojení maloval nějaký kostel.
Také připojím nějaký odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=SsyrM5Am7yM
oceňuji odvahu duchovního správce, většina paterů komentáře ruší nebo ani neotevírá, vox populi, vox Dei
Mně se ta úprava kostela líbí.
Proti gustu žádnej dišputát, jak říkávala moje babička. Myslíte, že tím oslavujeme Boha, anebo sebe?
Já vám nevím, s takovým skokem, jakým je změna liturgie po IIVC nesouhlasím, ale zase nemůžeme zamrznout co se týče architektury a výzdoby kostela a obdivovat pouze to, co je baroko.
2. foto jsou lide zady. Zeby navrat k tridentu? Jenom predseda je celem, snad se obrati…